Fazeera Kahar
Short Profile
Dashboard +Follow

The site welcomes colorful and bright people! but if you are RIPPERS , SPAMMERS or HATERS , I will kick you out of my site ! Feel free to roam around !

Hot Clicks

Be My Friends


Memories



Big Claps

Template is 100% made by Fazeera Kahar
All rights reserved ® Fazeera Kahar 2011-2017


posted on Saturday, June 25, 2011 | Add comment [0]

OPOCOTTT!!


Mak aih .
Apakah ini ? alien ke ?
Dah2 . tak payah nak ber-alien sangat la kan .
Ini la jadinye kalau manusia sekarang banyak sangat mase2 free .
means salah satu aktiviti masa lapang diorang lah .

Eleh . macam die ni penah buad je kan . :P
Heyy . jangan pandang sebelah mata taw .
Aku ? ape je yang aku tak penah buad ?
Kalau setakat tips ni mestilah penah . haish . lihatlah betapa sengalnye kau . wekk .

Kini . harus ku akui .
Aku sangat merindui saat-saat ini. ( chewah . ayat bunge2 gituu )
Dulu ade la dikurniakan kerajinan utk tepek2 timun kat mate macam tu .
Sampai2 adik hamper jadi mangsa .
Ade ke patut nak dimakannye timun yang aku tepek2 kat mate aku ni .
Ish . ish . ish . kesiannnn ~
Tapi sekarang~
Semua sudah berubah .
Means aku takde mase la wei nak buad bende2 ni lagi .
( kononnye~ )

Sekarang , katakan padan muka kepada aku sebab aku berjaya
 mengalami masalah dark circle yang critical. T.T


Punca utama:
Mata yang keletihan akibat terlalu banyak membaca, merenung skrin komputer, membaca di bawah lampu yang malap dan juga tidak cukup tidur.

Cara mengatasi :
Jika anda ada 20 minit

Timun
Hiris timun mengikut ketebalan yang bersesuaian dan tekap di atas kedua-dua belah mata. Biarkan 15-20 minit.

Jika anda ada 15 minit

Uncang teh
Rendam 2 uncang teh dalam secawan air sejuk selama beberapa minit. Kemudian, keluarkan air yang berlebihan dalam uncang teh Selalunya, uncang teh yang telah digunakan, aku akan simpan dalam ice-box.  Tak payah la nak membazir-bazir rendam uncang teh yang belum digunakan lagi kan.  Kemudian, tekap uncang teh tadi kat mata sekurang-kurangnya 15-10 minit .



Jika anda ada 5 minit

Cover them with concealer! Firstly, pakai eye cream pada daerah bawah mata, biar beberapa ketika sehingga cream tersebut meresap sepenuhnya ke dalam kulit. Setelah itu,baru lah boleh cover bahagian mata yang gelap itu dengan concealer!.
( amboii . ni betol2 tips moden namenye~ )


" Oh mate zorro ! nyah kau dari sini "



nota kaki : petua-petua tradisional di atas hendaklah rajin diamalkan untuk melihat outcomenya
Jangan malas macam aku tau . nanti mate zorro tanak hilang!



Post a Comment